maandag 7 mei 2012


Mei 2012

“Heb ik mijn hoofd net boven water, steekt het boven het maaiveld uit.”

Het leven is vol risico’s en angst is volgens het gezegde een slechte raadgever. Zo maar wat gedachten die hielpen om de knoop door te hakken. Per 1 juni opent ‘Praktijk Richard ter Haar’ de deuren van een permanente vestiging in Gouda. Het nomadenbestaan van mij als therapeut is hiermee niet ten einde, want nog steeds bedien ik ook cliënten in de vestigingen buiten Gouda, maar een hoofdvestiging als ankerplaats is een prettig gegeven. In tijden van economische onzekerheid en steeds schraler wordende vergoedingen van verzekeraars, draaien mensen steeds meer op voor hun eigen zorgkosten. Waar mensen zelf verantwoordelijkheid nemen, kan ook keuzevrijheid ontstaan. Niet gebonden aan de therapeuten die je zorgverzekeraar acceptabel vindt, maar zelf op de therapeut of psycholoog af waarvan jij de verwachting hebt dat je er dichter bij je eigen oplossing komt. Deze bewegingsruimte geeft mij als therapeut het vertrouwen dat cliënten zelf het kaf van het koren zullen scheiden. Koren op mijn molen, als ik zo onbescheiden mag zijn. Van harte welkom dus op de Hanzeweg 10 te Gouda, voor hen die evenals ik het risico aandurven.

1 opmerking:

  1. Richard,
    MEERVOUD VAN LEVEN IS LEF. LOESJE
    Wat goed zeg dat je de stap neemt en wat ziet je blog er mooi uit. Hoop binnenkort weer eens bij te praten en wie weet kan ik ooit iets voor je betekenen als ervaringsdeskundige,
    Veel groet van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen